Werken met de WP Dokter
Misschien ga je wel samenwerken met mij of wil je gaan samenwerken met mij. Dan kun je nog wat vragen hebben. Er zijn daarnaast ook wat dingen die alvast handig zijn om te weten. Die dingen heb ik hier verzameld en kun je altijd nalezen. Heb je dan alsnog vragen of is er iets niet duidelijk? Dan kun je uiteraard contact opnemen.
Hoe kan ik het beste contact opnemen als ik problemen heb met mijn website?
Heb je een probleem met je website? Stuur de beschrijving van het probleem dan naar vraag@dewpdokter.nl
Geef daarbij aan:
- Om welke website het gaat
- Wat je precies probeert te doen
- Sinds wanneer je het probleem hebt ontdekt
- Welke foutmelding je krijgt
Op werkdagen krijg je dezelfde dag nog antwoord.
Alle andere vragen kun je sturen naar jessy@dewpdokter.nl of stuur een app. Soms is het makkelijker om te bellen, maar om maximaal van mijn workflow gebruik te maken, heb ik de telefoon niet altijd aan staan.
Moet ik bij jou hosten als ik met je samen wil werken?
Mijn voorkeur is als je bij mij host. Dan heb ik altijd toegang tot alles wat ik nodig heb om eventuele problemen op te lossen en ik weet dat mijn hosting op precies de goede manier is ingericht voor een WordPress website.
Maar als je een eigen hosting partij hebt, is dat geen probleem. Wel bereken ik dan de tijd door die ik nodig heb om dingen op jouw hostingomgeving op te lossen of te communiceren met jouw hostingpartij. Dat valt dan niet onder het onderhoudscontract.
Wat valt er precies onder een onderhoudscontract?
- Alle updates voor plugins/wordpress/themes worden periodiek uitgevoerd. De website wordt tweemaal per week gescand op nieuwe updates en dan na een backup uitgevoerd.
- Ik zorg dat issues worden opgelost of, als dat niet mogelijk blijkt, worden gemeld bij de juiste partij.
- Ik zorg er ook voor dat er automatisch backups worden gedraaid voor het geval de website onverhoopt onherstelbaar is beschadigd
- En ik zorg voor extra beveiligingslagen die hackers en spammers tegen houden.
- Mocht de website dan toch nog gehackt worden, dan los ik dit zonder extra kosten voor je op.
- Uiteraard ben ik altijd beschikbaar voor vragen
- En kleine werkzaamheden, zoals openingstijden aanpassen of een foto plaatsen, pak ik ook op.
Wat valt er NIET onder een onderhoudscontract?
- Als je een eigen hostingpartij gebruikt, dan wordt het oplossen van problemen op de hostingomgeving en het communiceren met de hostingpartij apart doorberekend.
- Grote wijzigingen zoals nieuwe pagina's aanmaken of extra functionaliteiten toevoegen vallen niet onder het onderhoudscontract. Ik schat de kosten van te voren in en maak daar met jou een aparte afspraak over.
Hoe werkt het precies als ik een website door jou wil laten bouwen?
Het bouwen van een website is een proces wat bestaat uit een aantal stappen:
De offerte fase
- Eerst hebben we een gesprek, live of via Google Meet, over wat voor website je wilt. Daarin bespreken we je wensen en eisen ten aanzien van hoe het er uit moet komen te zien, welke inhoud de website gaat krijgen en welke functies de website moet krijgen.
- Hierna stel ik een offerte op
- Deze kun je dan goedkeuren of eventueel afkeuren
De start
- Na het goedkeuren van de offerte stuur ik de factuur voor de aanbetaling (25% van het totaalbedrag).
- Ondertussen ontvang ik alle input die ik nodig heb van jou (zie ook 'wat heb je van mij nodig?')
- Na ontvangst van de aanbetaling start de bouw op een projectlocatie.
- De twee eerste pagina's worden opgeleverd.
- Hierna volgen maximaal 2 correctierondes. Wil je nog een 3e ronde, dan kan dat, maar worden de exra uren doorberekend.
Het vervolg
- Na het schriftelijk goedkeuren van de eerste twee pagina's stuur ik de factuur voor het tweede deel, ook 25% van het totaalbedrag.
- Zodra de betaling is ontvangen ga ik verder met de rest van de pagina's.
- De resterende pagina's worden opgeleverd.
- Hierna volgen weer maximaal 2 correctierondes. Wil je nog een 3e ronde, dan kan dat, maar worden de exra uren doorberekend.
Afrondende fase
- Na schriftelijke goedkeuring van het geheel, wordt het restbedrag van 50% van het totaalbedrag gefactureerd
- Na ontvangst van de betaling wordt de website naar de live omgeving gekopieerd en staat de website online
- Alle eigenaarschap en accounts worden overgedragen
- Nazorg: het kan altijd zijn dat je nog iets tegenkomt wat nog niet lekker werkt of nog even aangepast moet worden. Als het binnen de offerte valt en binnen drie maanden na oplevering wordt gemeld, wordt dit kosteloos opgelost. Daarnaast voer ik die drie maanden kosteloos de updates voor je uit. Hierna kun je het of zelf doen, of een onderhoudscontract afnemen.
Wat heb je van mij nodig?
Als ik het onderhoud van jouw website ga doen, of een probleem in je website ga oplossen dan heb ik de volgende gegevens van je nodig:
- Je domeinnaam
- Inloggegevens met beheerdersrechten van wp-admin
- Inloggegevens van je hostingdashboard
Als ik een nieuwe website voor je mag bouwen, dan heb ik de volgende gegevens van je nodig:
- Je domeinnaam (die kun je eventueel via mij laten registreren als je er nog geen hebt)
- Inloggegevens met beheerdersrechten van wp-admin (als je al een website hebt die je wilt vernieuwen)
- Inloggegevens van je hostingdashboard (dit kun je eventueel ook bij mij beleggen als je nog geen hosting hebt)
- Content voor je website: Je logo. Welke pagina's komen er? Welke teksten en welke foto's wil je gebruiken?
Hoe kun je de gegevens het beste aanleveren?
- Stuur inloggegevens per mail. Dit wordt versleuteld opgeslagen.
- De content voor de website kan ook via de mail. Als het veel is, of om grote bestanden gaat, kan wetransfer gebruikt worden.